Elektroninis sportas ar tiesiog esportas, galima drąsiai teigti, išgyvena savo aukso amžių. Vis daugiau žaidimų kūrėjų stengiasi savo kompiuterinius žaidimus pritaikyti esporto rinkai, o į šią sferą vis rimčiau žiūri ir didžiųjų sporto šakų tarptautinės federacijos ar asociacijos.
Esporto propaguotojai itin sunkiai dirba, kad tam tikri žaidimai galėtų atsirasti ir Olimpinėse žaidynėse. Tarptautinis Olimpinis Komitetas (TOK) jau ėmėsi veiksmų ir organizuos pirmąsias esporto Olimpines žaidynes, kurios turėtų įvykti Saudo Arabijoje. Vis tik neabejojama, kad artimiausiu metu bus siekiama įtraukti esportą ir į įprastų Olimpinių žaidynių programą.
Esporto išpopuliarėjimas
Esportas kaip konceptas atsirado dar praėjusio amžiaus pabaigoje. Tiesa, tuomet esportas nebuvo toks, kokį mes matome šiomis dienomis.
Galima sakyti, kad esporto pradininke buvo garsi žaidimų kūrimo kompanija „Nintendo“, kuri savo žaidėjus kvietė varžytis įvairiuose žaidimuose. Tiesa, tuomet viskas vykdavo kiek kitaip ir žaidėjai tiesiog siekdavo kuo geresnio rezultato žaisdami tokius žaidimus kaip „Super Mario Bros“ ar „Tetris“. Pagal surenkamus taškus būdavo sprendžiama, kuriam žaidėjui atitenka nugalėtojo vardas.
Vis tik tuomet į esportą labiau buvo žiūrimą kaip į pramogą, o ne milijoninę industriją, kurioje dalis žaidėjų ar trenerių yra tiesiog profesionalai ir visą savo dėmesį skiria tik treniruotėms ir varžyboms.
Esporto lažybos ir statymai
Tikras esporto aukso amžius prasidėjo praėjusio dešimtmečio pradžioje, kai internete išpopuliarėjo tokios transliavimo platformos kaip „Twitch“. Šioje platformoje žmonės tiesiog transliuodavo kaip žaidžia kompiuterinius žaidimus ir tai, daug kam gal kiek netikėtai, sulaukė didžiulės auditorijos ir dėmesio.
Tuo galiausiai pasinaudojo ir žaidimų kūrėjai, kurie vis daugiau dėmesio skyrė reklamai „Twitch“ platformoje ir bendradarbiavimui su turinio kūrėjais.
Būtent „Twitch“ platformoje buvo pradėti transliuoti ir populiariausi esporto renginiai, tokie kaip DOTA 2 ar „League of Legends“ pasaulio čempionatai. Visos šios transliacijos sulaukė tokio dėmesio, kad esporto burbulas ėmė augti milžinišku greičiu ir šiandien tai yra itin didžiulė rinka, kurioje cirkuliuoja milijonai eurų.
Dar daugiau dėmesio esportas sulaukė prasidėjus koronaviruso sukeltai pandemijai. Šiuo laikotarpiu sustojo praktiškai visos sporto lygos, todėl sporto aistruoliai ieškojo, kaip užkamšyti atsiradusią tuštumą. Tokiu būdu vis daugiau žmonių ėmė žiūrėti į esportą, kuris toliau galėjo sėkmingai vykti žaidėjams tiesiog žaidžiant iš namų.
Esporto nišą greitai atrado ir lažybų bendrovės, kurios ėmė siūlyti vis daugiau pasiūlymų iš įvairių turnyrų ar čempionatų. Galima pasidžiaugti, kad tas dėmesys neišblėso ir į sporto arenas grįžus kitoms lygoms ir čempionatams.