Formulės-1 2024 metų sezono uždanga, kaip jau tapo įprasta, nusileido Abu Dabyje. Nors čempionas asmeninėje įskaitoje jau buvo aiškus prieš kurį laiką, kai ketvirtąjį titulą iš eilės užsitikrino „Red Bull“ pilotas Maxas Verstappenas, intriga konstruktorių įskaitoje liko iki pat pabaigos.
Antrasis „Red Bull“ pilotas Sergio Perezas išgyveno, turbūt, prasčiausią karjeros sezoną, o tai leido į kovą konstruktorių įskaitoje įsitraukti „McLaren“ ir „Ferrari“ komandoms.
Galiausiai konstruktorių įskaitos taure džiaugėsi „McLaren“ komanda, kuri tokį pasiekimą užfiksavo po 26-erių metų pertraukos.
„McLaren“ triumfas ir paraiška kitam sezonui
Nuo sezono vidurio „McLaren“, atrodė, buvo stipriausia komanda rikiuotėje, o vienu metu atrodė, kad Lando Norrisui net pavyks mesti labai rimtą iššūkį M. Verstappenui. Vis tik kelios klaidos ir nesėkmingai susiklosčiusios lenktynės lėmė, kad „Red Bull“ lyderis sąlyginai anksti tapo čempionu.
Galima neabejoti, kad „McLaren“ suvokė, jog norint įveikti Maxą, kuris sezono pradžioje susirinko didžiulį taškų skaičių, reikės ir sėkmės, kurios tikrai pritrūko. Be to, sezono pabaigoje vis geresnę formą demonstravo ir „Ferrari“, kuri taip pat atimdavo taškus iš L. Norriso.
Vis tik „McLaren“ suvokė, jog itin realus tikslas yra konstruktorių įskaitos nugalėtojų vardas, ypač, kai komandoje yra du itin stabilūs pilotai – L. Norrisas ir Oscaras Piastri.
Ir nors sezono pabaigoje „Ferrari“ buvo pagrindinė „McLaren“ varžovė, L. Norriso pergalė Abu Dabyje uždarė visus klausimus dėl konstruktorių taurės.
Galime neabejoti, kad „McLaren“ kitą sezoną sieks nuo pat pradžių rimčiau kibti į atlapus ir M. Verstappenui ir asmeninėje įskaitoje. Tiesa, tą patį bandys daryti ir „Ferrari“ su Lewisu Hamiltonu ir Charlesu Leclercu.
Ko tikėtis 2025 m. sezone?
Naujasis F-1 sezonas prasidės po kiek daugiau nei trijų mėnesių ir, tikėtina, tai bus vienas įdomiausių sezonų per pastaruosius 10 metų.
Visų pirma, tai bus paskutinieji senojo sportinio reglamento metai, o tai reiškia, kad visos komandos daugiau mažiau jau bus pasiekusios savo piką. Jei per žiemą nebus pridaryta kvailų klaidų, tai „Red Bull“, „McLaren“ ir „Ferrari“ tikrai kovos dėl titulo, o niekada negalima nurašyti ir „Mercedes“.
Daug kas priklausys nuo sezono pradžios. Tiek „McLaren“, tiek „Ferrari“, tiek „Mercedes“ svarbu sezono pradžioje pristabdyti Maxą ir „Red Bull“. Jau šį sezoną pamatėme, kad olandas gali labai greitai prarasti savitvardą, jei reikalai nesiklosto pagal jo planą.